Kies uw taal

Betalen

 


 

Kan ik veilig online betalen?

Als u een bestelling plaatst bij Farmaline kan u online betalen of via een bankoverschrijving. Online betalingen verlopen via het beveiligde systeem van de firma Ingenico - Ogone, marktleider op het vlak van online beveiligde betalingen.

Na het bestelproces op de website van Farmaline, komt u – wanneer u gekozen hebt voor online betaling – automatisch terecht op de beveiligde site van Ogone. Uw versleutelde betaalgegevens zijn via een beveiligde SSL-verbinding ingevoerd in hun systeem. Daardoor zal er nooit kritische betaalinformatie van u opgeslagen worden op onze website.

Op die manier verzekeren wij u maximale veiligheid en kan u uw online betaling in alle vertrouwen bij Ingenico-Ogone afhandelen. Lees hier meer over de Ingenico-Ogone privacy regeling.

 

Welke betaalmogelijkheden biedt u aan?

Momenteel bieden we u de volgende betaalmethodes aan.

Betaling voor verzending met:

  • iDEAL
  • Visa
  • Mastercard
  • PayPal (2% transactiekosten waarvan 1% gedragen door Farmaline)
  • Maestro
  • Overschrijving

Andere betalingsmethoden zoals bankcheques of onder rembours zijn tot nader bericht niet mogelijk.

Van zodra wij uw betaling ontvangen hebben, wordt uw bestelling in de kortste termijn verwerkt en verstuurd. Gelieve rekening te houden dat een overschrijving vanuit Nederland 1 à 2 werkdagen kan duren alvorens de transactie tussen diverse banken geregistreerd staat.

Voor aanvullende informatie over onze betalingscondities verwijzen wij tevens naar onze Algemene Voorwaarden.

 

Ik ben niet zeker dat de betaling correct afgerond werd, wat kan ik doen?

Wanneer Farmaline uw betaling ontvangen heeft, mag u hiervan een bevestigingsmail ontvangen. De betaling wordt ook bevestigd in de bestelhistoriek via uw persoonlijk account. De desbetreffende bestelling zal in dit overzicht opgenomen zijn.

Indien de bevestiging van betaling uit blijft, neemt u best contact op met onze klantendienst. Dit kan via chat, telefoon of het contactformulier.

 

Op welk rekeningnummer kan ik mijn bestelling via bankoverschrijving betalen?

U kan uw bestelling betalen per overschrijving aan volgend rekeningnummer:

Farmaline
Erik de Rodeweg 11-13
5975 WD Sevenum

IBAN: BE67 8260 0054 0587
BIC: DEUTBEBEXXX

Gelieve in de mededeling van uw overschrijving uw bestelnummer te noteren voor een efficiënte opvolging.

 

Wat is een IBAN-code?

IBAN staat voor “International Bank Account Number”. Ze worden gebruikt om internationale transacties tussen rekeningen en banken in verschillende landen vlotter te laten verlopen.

Een IBAN nummer bestaat uit maximaal 34 tekens (alfanumeriek) en bestaat uit 3 delen.

  • De eerste 2 letters stellen de landcode voor
  • De volgende 2 cijfers vormen een controlegetal
  • De overige cijfers vormen het (al dan niet aangevulde) nationaal rekeningnummer

De IBAN-code van Farmaline is “BE67 8260 0054 0587

 

Wat is een BIC-code?

BIC staat voor “Bank Identifier Code”. Deze code gebruikt men om banken te identificeren bij internationale betalingen. Een andere oudere benaming voor de BIC-code is het “SWIFT-adres”.

Een BIC-code bevat 8 of 11 tekens (alfanumeriek) en bestaat uit 4 delen

  • Een zelfgekozen bankcode van 4 letters
  • Een landcode van 2 letters, volgens de ISO 3166-1 norm
  • Een plaatscode van 2 tekens
  • Een filiaal- of afdelingsnummer van 3 tekens

De BIC-code van Farmaline is “DEUTBEBEXXX

 

Wanneer moet ik betalen als ik voor bankoverschrijving kies?

U betaalt best zo snel mogelijk. Uw betaling geldt als bevestiging uwer zijde dat de bestelling verwerkt mag worden. Bij laattijdige betaling loopt u het risico dat sommige producten tijdelijk niet meer op voorraad zijn omwille van hun succes. Indien u uw bestelling zo snel mogelijk wenst te ontvangen, maakt u best gebruik van een “online betaling”. Een transactie per overschrijving tussen 2 banken kan namelijk 1à2 werkdagen duren.

Als u kiest voor een bankoverschrijving, heeft u 2 weken de tijd om te betalen. Bij het finaliseren van de bestelling wordt er een mail met de betalingsinstructies naar uw opgegeven e-mailadres verstuurd. Daarin staan alle gegevens die u nodig heeft voor de bankoverschrijving zoals:

  • Het rekeningnummer
  • De IBAN-code
  • De BIC-code
  • Het bestelnummer dat u dient te noteren in de mededeling van de overschrijving

 

Hoe kan ik mijn terugbetaling ontvangen?

Een terugbetaling wordt gestort op uw Farmaline rekening. Wanneer u zich aanmeldt met uw account kan u dat bedrag gebruiken voor een nieuwe bestelling. Indien u het bedrag liever naar uw persoonlijke zichtrekening overschrijft kan dat ook. Daarvoor geeft u uw IBAN nummer in en opteert u voor “Farmaline rekening uitbetalen”.