Hoeveel bedragen de verzendingskosten / leveringskosten / portkosten?

Levering in Nederland

Gratis vanaf 30 euro bestelwaarde. Geleverd in DPD parcelshops.

Gratis* vanaf 40 euro bestelwaarde. Geleverd aan huis of op kantoor.

*Met uitzondering van adressen die gelegen zijn op eilanden. Hiervoor worden er extra kosten aangerekend door de koerier. Deze verschijnen in uw winkelmandje alvorens af te rekenen.

Indien de waarde van uw bestelling lager ligt dan bovenvermelde bedragen zijn de leveringskosten als volgt:

DPD Parcelshop€ 2,95

Aan huis / op kantoor < 25 euro bestelwaarde

€ 3,95

Aan huis / op kantoor > 25 euro bestelwaarde

€ 3,45

 

Voor bestellingen onder € 10,00 wordt een bijdrage van € 1,90 aangerekend als deelname in de kosten van uw pakket. Deze kost verdwijnt vanaf € 10,00 bestelwaarde. 

Internationale levering

Voor een levering buiten Nederland zal de kost voor verzending aangegeven worden in het overzicht van uw winkelmandje. Deze is afhankelijk van koerierdienst en bestemming. Selecteer uw EU-bestemming bij het ingeven van het leveringsadres om uw exacte verzendkost te kennen.

Onderstaand ziet u alvast in waar een gratis levering mogelijk is met DPD en de bijhorende minimum bestelwaarde. Verzeker u ervan om de gewenste verzendmethode te kiezen alvorens uw bestelling af te ronden

LandAfhaalpunt: Gratis* levering vanaf min. bestelwaarde van: Aan huis / Op kantoor: Gratis* levering vanaf minimum bestelwaarde van:
België€ 30€ 40
Luxemburg€ 40€ 40
Duitsland€ 30€ 40
Frankrijk€ 40€ 60
Verenigd Koninkrijk£ 60£ 75
Oostenrijk€ 75€ 75
ItaliëNiet beschikbaar€ 100
IerlandNiet beschikbaar€ 150
Spanje€ 100€ 100

 

*Gratis: uitgezonderd adressen die gelegen zijn op eilanden. Hiervoor worden er extra kosten aangerekend door de koerier. Deze verschijnen in uw winkelmandje alvorens af te rekenen.

Voor NON-EU bestemmingen bestelt u best via één van onze onderstaande websites:

www.farmaline.ch (Beschikbaar in het Frans en Duits)

www.shop-apotheke.cn (Beschikbaar in het Engels)

 

Wat is de leveringstermijn? Wanneer mag ik mijn pakket verwachten?

Tijdens het plaatsen van uw bestelling ziet u per koerier een geschatte leveringstermijn. Al meer dan 95% van de geplaatste bestellingen worden overhandigd binnen die termijn. De aangegeven leveringstermijn is van toepassing vanaf het moment dat uw betaling is aangekomen en u daarvan een bevestigingsmail hebt ontvangen.

Bestellingen die tussen vrijdag vanaf 15.00 uur en zondag 23.59 worden geplaatst, zullen verwerkt en verzonden worden vanaf maandag.

Leveringstermijnen per bestemming:

  • België, Nederland, Luxemburg, Duitsland : 1 à 2 werkdagen
  • Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk : 2 à 4 werkdagen
  • Rest van Europa : 3 à 5 werkdagen
  • Non-EU : 6 à 10 werkdagen (bestellen kan via www.farmaline.ch of www.shop-apotheke.cn voor non-eu bestemmingen)

 

Moet ik aanwezig zijn wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Het is ten sterkst aanbevolen aanwezig te zijn tijdens de levering aan huis of op bureau. Bij afwezigheid zal de chauffeur het pakket overhandigen aan de receptie, buur of een nabijgelegen parcelshop. U wordt dan verzocht het pakket alsnog zelf op te halen.

Indien dit voor u niet past, adviseren we uw pakket rechtstreeks te laten leveren in een DPD parcelshop. Het pakket blijft gedurende meerdere werkdagen beschikbaar en u haalt het af wanneer het u het best past.

Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn thuisadres?

Ja. Bij het afrekenen van een bestelling, kan u in de tweede stap “Uw gegevens” een ander adres ingeven dan uw thuisadres. U heeft de mogelijkheid diverse adressen in te geven in uw adresboek wanneer u aangemeld bent met uw persoonlijk account. Zo kan u met slechts een klik het gewenste afleveradres selecteren.

LET OP: het is NIET mogelijk om uw bestelling te laten leveren op een postkantoor of postpunten of pakketautomaten.

Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd zal worden?

Voor een levering aan huis of op kantoor is een datum van levering kiezen nog niet mogelijk. De koerierdiensten leveren tijdens de kantooruren, waarbij aangenomen mag worden dat dit tussen 09:00 en 17:00 is.

Bij een levering in een DPD parcelshop, kiest u zelf wanneer u het afhaalt. Uw pakket blijft na levering gedurende 5 werkdagen beschikbaar in het betreffende afhaalpunt.

Hoe word ik op de hoogte gesteld dat mijn pakket onderweg is?

Naast de bevestigingsmail van uw betaling ontvangt u ook een bevestiging wanneer uw pakket is ingepakt. Wanneer uw pakket overhandigd werd aan de koerier, ontvangt u een 3de e-mail met uw track en trace code en een link om deze te consulteren. Vanaf dat moment kan u het pakket binnen de aangegeven levertermijn verwachten.

Kan ik de status van de verzending opvolgen?

U krijgt bij de verzending van uw pakket een e-mail waarin u uw bestelling kan volgen via een link van de gekozen koerierdienst. Wanneer u deze niet meer in uw bezit heeft, kan u via de knop “Contacteer ons” op onze webpagina uw tracking-code terug opvragen aan de hand van uw e-mail adres. De tracking-code en link worden meteen getoond op onze webpagina.

Ik was niet aanwezig op het moment van de levering, waar vind ik mijn pakket?

Uw pakket werd verzonden via DPD in Nederland of een EU-bestemming?

DPD levert standaard 1x op het aangegeven adres. Bij afwezigheid ontvangt u een kennisgeving per e-mail of in de brievenbus waarop vermeld staat waar u het pakket kan afhalen of hoe u contact kan opnemen met DPD om een nieuwe levering af te spreken. Meer informatie kan over de status van uw levering kan u terugvinden via de track and trace. Indien u deze niet meer heeft kan u deze opvragen via ons contactformulier: “Vraag jouw tracking code op”.

Uw pakket werd verzonden met B-Post naar een bestemming buiten Nederland?

Met het track en trace nummer kan u de status van uw zending volgen via de website van de posterijen in het land van bestemming. Bij afwezigheid tijdens levering ontvangt u hiervan een meldingskaartje in de brievenbus met datum en uur en het postkantoor waar uw pakket ter beschikking ligt.

De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?

Wanneer een bestelling 1 à 2 dagen na de verwachte leveringstermijn niet aangekomen is, neemt u best contact op met Farmaline. Wij onderzoeken de oorzaak en bieden u een eventuele alternatieve oplossing aan. U kan ons bereiken via chat, telefoon of het contactformulier op onze website. Per e-mail kan u ons contacteren via info@farmaline.nl

Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adres opgeven?

Met de knop “Mijn account”, bovenaan de homepagina komt u terecht op uw profielpagina. Daar kan u de nodige persoonlijke gegevens aanpassen. Ze worden toegepast vanaf uw volgende bestelling.

Mijn bestelling werd niet aanvaard ondanks betaling. Wat moet ik doen?

Wanneer uw bestelling niet aanvaard wordt, zal Farmaline u steeds contacteren om te verantwoorden waarom uw bestelling niet aanvaard werd. Indien mogelijk wordt u een alternatieve oplossing aangeboden.

Mag ik een pakket weigeren?

Indien u uw bestelling niet tijdig heeft kunnen annuleren, kan u gebruik maken van het herroepingsrecht van 30 dagen.

Bij een levering aan huis: U kan de afgifte weigeren door mondelinge mededeling aan de chauffeur van de koerierdienst en niet te tekenen voor ontvangst. U hoeft hiervoor geen verklaring te geven.

Neemt u het pakket in ontvangst en retourneert u het later, gebruikmakende van het herroepingsrecht, dan dienen de producten aan de retoursvoorwaarden te voldoen om een terugbetaling te genieten.

Bij een levering in een DPD parcelshop: Het volstaat uw pakket niet af te halen noch te tekenen voor ontvangst. De koerierdienst haalt niet ontvangen pakketten terug op. Zodra de retour door de koerierdienst bevestigd is, geniet u een terugbetaling.

Wat in het geval van een adresfout?

Indien u nog geen inpakbevestiging heeft ontvangen van uw bestelling, neemt u best zo spoedig mogelijk contact op met onze klantendienst via Chat of telefoon. Uw adres kan zo gecorrigeerd worden nog voor de verzending plaatsvindt.

Indien u de inpakbevestiging wel al heeft ontvangen:

Bij levering aan huis of op kantoor met DPD

Indien de koerier uw afleveringsadres als foutief beschouwd, zal dit weergegeven worden in de track en trace van uw pakket. Indien u dit vaststelt neemt u best contact op met onze klantendienst via chat, telefoon of het contactformulier op de website.

Adrescorrecties kunnen enkel gebeuren voor adressen in hetzelfde land van bestemming. Indien de nodige informatie uwer zijde uitblijft, zal het pakket teruggestuurd worden aan Farmaline wegens foutieve informatie.

In dit geval kan Farmaline een extra kost van 13.95 Euro aanrekenen als bijdrage in de administratieve kosten die hier uit voortkomen

Bij levering aan huis of op kantoor buiten Nederland met BPOST

Indien de koerier uw afleveringsadres als foutief beschouwd, kan het adres niet meer gewijzigd worden. Het pakket zal teruggestuurd worden aan Farmaline wegens foutieve informatie.

In dit geval kan Farmaline een extra kost van 13.95 Euro aanrekenen als bijdrage in de administratieve kosten die hier uit voortkomen.

Bij levering in een DPD Parcelshop

Indien u uw pakket liever in een andere parcelshop in ontvangst neemt dan initieel gekozen, contacteert u best meteen de service desk. Een omleiding naar een ander afhaalpunt is niet langer mogelijk vanaf het moment dat u de inpakbevestiging of verzendbevestiging ontvangen heeft.

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Wanneer de kwaliteit van uw pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat…) kan u best meteen de afgifte weigeren. Dit doet u door niet te tekenen voor ontvangst. De koerier neemt het pakket dan mee terug. Farmaline organiseert voor u meteen een nieuwe zending zodra de weigering kenbaar is gemaakt in de track en trace van de koerier.

Stelt u de schade vast na ontvangst van het pakket? Neem dan best meteen foto’s van het pakket, de binnenverpakking, de beschadigde producten en uw bestelbon. Deze worden immers benodigd om u een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden. Stuur ze binnen de 3 kalenderdagen na ontvangst aan onze klantendienst. Dit kan via onze chat-applicatie, het contactformulier op onze website of per e-mail aan: info@farmaline.nl

Volgens de track en trace is mijn pakket geleverd. Ik heb mijn pakket niet ontvangen.

Voor een levering aan huis of op kantoor:

Indien uw pakket geleverd werd is hiervan een ondertekende ontvangstbevestiging beschikbaar. Wanneer deze betwist wordt, zal een onderzoek gestart worden met de koerierdienst. Binnen de EU kan dit tot 3 weken duren. Buiten de EU duurt een onderzoek doorgaans wat langer. Neem best contact op met onze klantendienst voor meer informatie en een alternatieve oplossing.

Voor een levering in een DPD parcelshop:

Bij levering in een DPD parcelshop wordt door de medewerker de bestelbevestiging of een identiteitsbewijs gevraagd. Wanneer het pakket overhandigd wordt, wordt dit geregistreerd en is een ontvangstbevestiging beschikbaar. Wanneer deze betwist wordt, zal een onderzoek gestart worden met de koerierdienst en het betreffende afhaalpunt. Neem best contact op met onze klantendienst voor meer informatie en een alternatieve oplossing.