Kies uw taal

Levering

 


 

Hoeveel bedragen de verzendingskosten / leveringskosten / portkosten?

Levering in Nederland

Gratis vanaf 39 euro bestelwaarde. Geleverd via Mondial Relay.

Gratis* vanaf 49 euro bestelwaarde. Geleverd aan huis of op kantoor via BudBee tijdens de avonduren.

*Met uitzondering van adressen die gelegen zijn op eilanden. Hiervoor worden er extra kosten aangerekend door de koerier. Deze verschijnen in uw winkelmandje alvorens af te rekenen.

Indien de waarde van uw bestelling lager ligt dan bovenvermelde bedragen zijn de leveringskosten als volgt:

Budbee Box < 39 euro € 2,95
Budbee Box > 39 euro € 0,00

Aan huis / op kantoor <39 euro bestelwaarde

€ 3,95

Aan huis / op kantoor
Bestelwaarde tussen 39 & 49 euro

€ 3,45

Aan huis / op kantoor > 49 euro bestelwaarde

€ 0,00

 

Wat is de leveringstermijn? Wanneer mag ik mijn pakket verwachten?

Tijdens het plaatsen van uw bestelling ziet u per koerier een geschatte leveringstermijn. Al meer dan 95% van de geplaatste bestellingen worden overhandigd binnen die termijn. De aangegeven leveringstermijn is van toepassing vanaf het moment dat uw betaling is aangekomen en u daarvan een bevestigingsmail hebt ontvangen.

Bestellingen die tussen vrijdag vanaf 15.00 uur en zondag 23.59 worden geplaatst, zullen verwerkt en verzonden worden vanaf maandag.

Leveringstermijnen per bestemming:

  • Nederland : 1 à 2 werkdagen

Moet ik aanwezig zijn wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Het is ten sterkst aanbevolen aanwezig te zijn tijdens de levering aan huis of op bureau. Bij afwezigheid zal de chauffeur het pakket overhandigen aan de receptie, buur of een nabijgelegen parcelshop. U wordt dan verzocht het pakket alsnog zelf op te halen.

Indien dit voor u niet past, adviseren we uw pakket rechtstreeks te laten leveren in een Budbee Box. Het pakket blijft gedurende meerdere werkdagen beschikbaar en u haalt het af wanneer het u het best past.

Kan ik mijn bestelling laten afleveren op een ander adres dan mijn thuisadres?

Ja. Bij het afrekenen van een bestelling, kan u in de tweede stap “Uw gegevens” een ander adres ingeven dan uw thuisadres. U heeft de mogelijkheid diverse adressen in te geven in uw adresboek wanneer u aangemeld bent met uw persoonlijk account. Zo kan u met slechts een klik het gewenste afleveradres selecteren.

LET OP: het is NIET mogelijk om uw bestelling te laten leveren op een postkantoor of postpunten.

Kan ik een datum kiezen waarop mijn bestelling bezorgd zal worden?

Voor een levering aan huis of op kantoor is een datum van levering kiezen nog niet mogelijk. 

Hoe word ik op de hoogte gesteld dat mijn pakket onderweg is?

Naast de bevestigingsmail van uw betaling ontvangt u ook een bevestiging wanneer uw pakket is ingepakt. Wanneer uw pakket overhandigd werd aan de koerier, ontvangt u een 3de e-mail met uw track en trace code en een link om deze te consulteren. Vanaf dat moment kan u het pakket binnen de aangegeven levertermijn verwachten.

Kan ik de status van de verzending opvolgen?

U krijgt bij de verzending van uw pakket een e-mail waarin u uw bestelling kan volgen via een link van de gekozen koerierdienst. Wanneer u deze niet meer in uw bezit heeft, kan u via de knop “Contacteer ons” op onze webpagina uw tracking-code terug opvragen aan de hand van uw e-mail adres. De tracking-code en link worden meteen getoond op onze webpagina.

Ik was niet aanwezig op het moment van de levering, waar vind ik mijn pakket?

Met het track en trace nummer kan u de status van uw zending volgen via de website van de koeriers. 

De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?

Wanneer een bestelling 1 à 2 dagen na de verwachte leveringstermijn niet aangekomen is, neemt u best contact op met Farmaline. Wij onderzoeken de oorzaak en bieden u een eventuele alternatieve oplossing aan. U kan ons bereiken via chat, telefoon of het contactformulier op onze website. Per e-mail kan u ons contacteren via [email protected]

Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adres opgeven?

Met de knop “Mijn account”, bovenaan de homepagina komt u terecht op uw profielpagina. Daar kan u de nodige persoonlijke gegevens aanpassen. Ze worden toegepast vanaf uw volgende bestelling.

Mijn bestelling werd niet aanvaard ondanks betaling. Wat moet ik doen?

Wanneer uw bestelling niet aanvaard wordt, zal Farmaline u steeds contacteren om te verantwoorden waarom uw bestelling niet aanvaard werd. Indien mogelijk wordt u een alternatieve oplossing aangeboden.

Mag ik een pakket weigeren?

Indien u uw bestelling niet tijdig heeft kunnen annuleren, kan u gebruik maken van het herroepingsrecht van 30 dagen.

Bij een levering aan huis: U kan de afgifte weigeren door mondelinge mededeling aan de chauffeur van de koerierdienst. U hoeft hiervoor geen verklaring te geven.

Neemt u het pakket in ontvangst en retourneert u het later, gebruikmakende van het herroepingsrecht, dan dienen de producten aan de retoursvoorwaarden te voldoen om een terugbetaling te genieten.

Bij een levering in een Budbee Box: Het volstaat uw pakket niet af te halen. De koerierdienst haalt niet ontvangen pakketten terug op. Zodra de retour door de koerierdienst bevestigd is, geniet u een terugbetaling.

Wat in het geval van een adresfout?

Indien u nog geen inpakbevestiging heeft ontvangen van uw bestelling, neemt u best zo spoedig mogelijk contact op met onze klantendienst via Chat of telefoon. Uw adres kan zo gecorrigeerd worden nog voor de verzending plaatsvindt.

Indien u de inpakbevestiging wel al heeft ontvangen:

Bij levering aan huis of op kantoor met Budbee

Indien de koerier uw afleveringsadres als foutief beschouwd, zal dit weergegeven worden in de track en trace van uw pakket. Indien u dit vaststelt neemt u best contact op met onze klantendienst via chat, telefoon of het contactformulier op de website.

Adrescorrecties kunnen enkel gebeuren voor adressen in hetzelfde land van bestemming. Indien de nodige informatie uwer zijde uitblijft, zal het pakket teruggestuurd worden aan Farmaline wegens foutieve informatie.

In dit geval kan Farmaline een extra kost van 13.95 Euro aanrekenen als bijdrage in de administratieve kosten die hier uit voortkomen

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

 

Wanneer de kwaliteit van uw pakket bij levering betwistbaar is (gescheurd, gedeukt, nat…) kan u best meteen de afgifte weigeren.  De koerier neemt het pakket dan mee terug. Farmaline organiseert voor u meteen een nieuwe zending zodra de weigering kenbaar is gemaakt in de track en trace van de koerier.

Stelt u de schade vast na ontvangst van het pakket? Neem dan best meteen foto’s van het pakket, de binnenverpakking, de beschadigde producten en uw bestelbon. Deze worden immers benodigd om u een efficiënte oplossing te kunnen aanbieden. Stuur ze binnen de 3 kalenderdagen na ontvangst aan onze klantendienst. Dit kan via onze chat-applicatie, het contactformulier op onze website of per e-mail aan: [email protected]

Volgens de track en trace is mijn pakket geleverd. Ik heb mijn pakket niet ontvangen.

Voor een levering aan huis of op kantoor:

Indien uw pakket geleverd werd is hiervan een ondertekende ontvangstbevestiging beschikbaar. Wanneer deze betwist wordt, zal een onderzoek gestart worden met de koerierdienst. Binnen de EU kan dit tot 3 weken duren. Buiten de EU duurt een onderzoek doorgaans wat langer. Neem best contact op met onze klantendienst voor meer informatie en een alternatieve oplossing.